mama

“Ik vind het altijd fijn als je vader zegt dat hij me mooi vindt. Maar als een wildvreemde dat zegt, word ik toch een beetje argwanend.”

Dit is het eerste waar ze op komt als ik haar vraag wat het mooiste compliment is dat ze ooit heeft gekregen. Er zijn ook zoveel complimenten te geven. Over het huis, werk, uiterlijk en het opvoeden van kinderen. Als ze het niet goed heeft gedaan mag ik het nu wel zeggen. 

Kledingcombinaties en haar kookkunsten. Ze mijmert verder. De waardering van haar ouders, nominaties, hoe fijn het is als iemand een kunstwerk koopt en het vertrouwen van anderen. “Oh trouwens, het is geen compliment als zelfs iemand in de trein al z’n problemen op tafel gooit.” 

Ze draait de rollen om. Wat mijn mooiste compliment is? Ik weet het niet. Samen denken we na over alle complimenten die we kregen.

Aan het eind van de lunch is ze er wel achter wat het vreemdste cadeau is dat ze ooit heeft gekregen: een pakje cervelaatworst dat over de datum was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten